Корисні посилання:
http://www.publishing.linguist.ua/publishing_book/quick-minds/
Learn English Kids (British Council)
Сайт МОН
Easy-English.com.ua
Матеріали до НУШ + підручники
Сучасний урок в умовах реалізації концепції НУШ:
Метод асоціативних символів
МАС – це ігровий метод, це мова рухів, жестів,
міміки, це мова нашого тіла. У цьому і полягає основна його перевага над
традиційними формами викладання. Навчання, основане на грі та фантазії, зовсім
не обтяжує дитину, так як домінуючим у цьому віці є образне мислення. Це
означає, що дитина відпочиває. Вона без утоми переосмислює велику кількість
інформації. Отже, дитина вчиться, граючись.
МАС
розвиває образне мислення дитини, дає можливість складний навчальний матеріал
перетворити в простий, а самий нудний зробити цікавим.
Метод
асоціативних символів – це метод «живого» викладання, в основу якого закладений
природний спосіб засвоєння лексики через «життєвий досвід», без зазубрювання
лексичного матеріалу.
Даний
метод надзвичайно полегшує роботу вчителя, адже з’являється можливість
максимально зменшити використання постійно зростаючого об’єму наочності, так як
абсолютно весь лексичний матеріал зображається за допомогою рухів, жестів,
міміки. Дітям все зрозуміло, тому що мова й рухи переплітаються. Вони
«проживають», а не «відбувають» навчання. Вчитель же має змогу забезпечити
часте і регулярне повторення, зосереджуючи, в основному, увагу на тому, щоб
дітям подобалися уроки іноземної мови. В учителя з’являється унікальна можливість
створити в класі невимушену атмосферу, в якій учні не відчувають, що підсвідомо
засвоюють величезні масиви лінгвістичного матеріалу, забезпечуючи при цьому
свідоме його вивчення.
Техніка застосування
МАС:
Перед
початком введення нового лексичного матеріалу вчитель разом з учнями
домовляється, яким чином вони будуть зображати мовою тіла той чи інший предмет,
стан або дію, коментуючи їх рідною мовою, яка використовується тільки для пояснення асоціативних символів. Дитині
достатньо, як правило, лише раз
показати, як зобразити жестовою мовою предмети, об’єкти, обов’язково
обґрунтувавши при цьому вироблені асоціації.
Обов’язково перевіряємо, чи запам’ятали учні запропоновані образи-символи,
після чого працюємо за технологіями Look, Listen and Do; Listen and Do; Do and Say і т.д.
Використання методу асоціативних символів при
проведенні фізкультхвилинок:
Досвід роботи з дітьми молодшого шкільного
віку показує, що потрібно більше часу відводити на "розвантажувальні
моменти", які в свою чергу розвивали б дітей і фізично, і розумово.
Незважаючи на велику
кількість наочності, учні все менше концентрують увагу на ній. Використання
комп’ютера пригнічує фізичну активність, погіршує зір. Проведення ж
фізкультхвилинок викликає в учнів позитивні емоції, а це як
відомо, сприяє кращому засвоєнню матеріалу.
В той час, коли обсяг
навчального матеріалу все збільшується і не завжди є можливість використати
матеріальні моделі, допоможе МАС. Це можна зробити, коли працювати з уявними
предметами, тобто з образами, показ яких супроводжується мімікою, жестами чи
рухами. Ці елементи жестової мови ефективно засвоюються, коли ми проводимо
фізкультхвилинку.
Наприклад: уявляємо, що плаваємо в басейні, активно розводячи руки всторони
(swim) та додаючи зображення
квадрата (pool), двома пальчиками
показуємо кроки (walk), розминаємо
пальці, кисті рук, імітуємо біг, працюючи руками та ногами, виконуємо
різноманітні дії та накази.
Таких прикладів навести
та використати на практиці можна безліч. Але при цьому ми повинні дотримуватися
певної послідовності:
- домовляємось з дітьми, як ми будемо
зображати той чи інший рух;
- повторюємо та перевіряємо чи
запам’ятали ці образи діти;
- озвучуємо та демонструємо образи.
Спробуйте вивчити лексику з теми "Family" за допомогою рухів з пісні "Baby Shark" →
Немає коментарів:
Дописати коментар